Jaktprøver

NM Lavland 2017

NM Lavland gikk av stabelen i helga arrangert av Vestfold Fuglehundklubb og det hele startet med NM lag på torsdag hvor hele 8 fuglehundraser stilte med lag.
Plasseringen NM Lag ble som følger:
1. KV 65 poeng
2. SV 51 poeng
3. IS 48 poeng
4. P 46 poeng
5. ES 42 poeng
6. B 42 poeng
7. GS 30 poeng
PS: Kleiner Münsterländer måtte trekke laget under konkurransen.

På søndag gikk finalen hvor NM Lavland individuelt skulle avgjøres.
IS Frøya av Kjerringholm med eier/fører Hans Simensen gikk av med seieren på NM Lavland 2017.
Følgende ble premiert i finalen NM Lavland 2017
1.VK med CACIT: IS Frøya av Kjerringholm, Hans Simensen
2.VK med res.CACIT: ES Hågakollens Gwen, Yngve Kleppang
3.VK: P Høytjønnas Berthe, Ulf Thorstein Jørgensen
4.VK ES Hågakollens Son of Sam, Robert Colbjørnsen
5.VK IS Setpoint Snuppa, Ulrik Myrhaug
6.VK ES Klækkenhavnas Next to Noone, Steen Blach Sørensen

FKF gratulerer de premierte.

INFORMASJON VEDR WEBPÅMELDING PÅ JAKTPRØVER

Ved påmeldinger på jaktprøver ved bruk av webpåmelding, vil man møte følgende betegnelser når man skal melde på i UK eller AK:

UK1, UK2, UK3 eller AK1, AK2 eller AK3.

UK1 eller AK1 betyr første dag for start i disse klasser, UK2 eller AK2 betyr andre dagen og UK3 eller AK3 betyr tredje dagen (fredag/lørdag/søndag).

Ikke alle prøver har start for UK eller AK alle dager under sin prøve, – da vil første dag for UK eller AK få betegnelsen UK1/AK1 og den andre dagen UK2 eller AK2.

Vi håper at denne forklaringen gjør det mer forståelse når man benytter webpåmelding.

Lykke til, – og husk på å melde på innen prøvenes fastsatte frist for å unngå ekstragebyret på kr. 50,- pr. start!

Endringer i Dogweb Arra

Det er gjort endringer i eksisterende Dogweb Arra i påvente av utvikling av nytt jaktprøveprogram.

Kort Veiledning i endringene

VIKTIG INFORMASJON OM PÅMELDING TIL JAKTPRØVER

Som kjent for de aller fleste er det nå gitt mulighet til å melde på jaktprøver via «Min side» på www.nkk.no. For å kunne gjøre dette må man ha registrert seg hos NKK med sin epostadresse og sitt medlemsnummer hos NKK.

Det er ikke alle prøvedeltakere som er medlem av en rase- eller distriktsklubb, og disse deltakere vil måtte betale dobbelt startkontingent. Det er eier av hunden som må være medlem av en rase-, distriktsklubb eller NJFF.

...

Prøvedeltakere som er medlem av NJFF, kan melde på og få samme startkontingent som medlemmer av rase- og distriktsklubber under forutsetning av at de har opprettet sin egen profil hos NKK, ved å logge inn på «Min side» og så legge inn sin epostadresse og sitt medlemsnummer hos NJFF.

Arrangørklubber bør være oppmerksomme på – når man manuelt registrerer en deltaker og får opp med rødt «Medlem: Ikke gyldig», betyr dette at vedkommende ikke er medlem av noen rase- eller distriktsklubb og skal da betale dobbelt avgift.

Imidlertid kan prøvedeltakerne altså være medlem av NJFF! Man må i slike tilfeller ta kontakt med vedkommende og informere om dette. Er et annet medlem i familien hovedmedlem i en rase- eller distriktsklubb, kan man melde seg inn som familiemedlem, eller man kan melde seg inn som hovedmedlem eller medlem uten «Fuglehunden».

Ellen B. Dobloug

Sekretær

FKF

Håndbok for jaktprøvekomiteer

Tidligere "Håndbok for prøveledere", nå kalt "Håndbok for jaktprøvekomiteer", er nå oppdatert med mye ny informasjon og hyperkoblinger til viktige dokumenter og reglement. Den vil kun være i elektronisk utgave. Den ligger under menyen til høyre og "skjema til nedlasting". FKF ber arrangører av jaktprøver gjøre seg kjent med håndboken.

FKF ønsker arrangørene lykke til, og vi mottar gjerne tilbakemeldinger på eventuelle forbedringer til håndboken.